DIN HANDLEKURV


Pris
ANT

TOTAL

0 kr Oppdater handlekurv

Fraktkostnader regnes ut i kassen.

OPTIMAL NÆRING
I EN TRAVEL HVERDAG

I jakten på det ultimate produkt skal vi gjøre det enkelt å være sunn, ved å skape innovative produkter som ikke skal gå på bekostning av smak eller næringsinnhold.

DET MÅ DA FINNES...

Et riktig næringsinntak er essensielt for å ha energi til å prestere godt, men i en hektisk hverdag kommer ofte stress og tidspress i veien for å kunne tilberede sunne og gode retter. Dette fører ofte til et mangelfullt inntak av viktige næringsstoffer som kroppen vår trenger. 


Vi selv erfarte dette og tok derfor fatt på en reise etter gode, enkle og sunne matvarer som sikrer at kroppen får det den trenger for å prestere optimalt.

UTFORDRE DET TRADISJONELLE

Verden og mennesket utvikler seg i rekordfart. Vi har kommet så langt på så mange områder og synes det er på tide at en sunn livsstil skal være en mulighet for alle. Matvarene skal ikke bare smake og gjøre godt, de skal også bidra til et bedre miljø.


Dette er hva det handler om - hva som er vårt store ønske; å gjøre det enkelt for menneskene rundt oss å leve optimalt, ved å gjøre sunne produkter lett tilgjengelig. 

DE ULTIMATE PRODUKTENE

Denne lidenskapen er det som driver vår lille ultimate familie til å tenke nyskapende og innovativt på det tradisjonelle og etablerte.


Vi tester og eksperimenterer mye, men - med mindre det ikke er det ultimate, så går vi ikke videre med det. Disse strenge kravene er det som gjør Ultimight til hva det er og alltid skal strekke seg mot å være: det ultimate.

Innovasjon

Vi tenker innovativt på alt vi gjør i selskapet. 

BÆREKRAFT

Hvert produkt skal til beste evne være bærekraftig.

TILGJENGELIG

Vi ønsker å gjøre sunne produkter lett tilgjengelig.

Å GI TILBAKE

Vi gir 10% av overskuddet tilbake til naturen. Les mer her.

"Er det ikke det ultimate, 

lager vi det ikke"

VÅR HISTORIE BEGYNTE ENKELT;
HVA MÅ TIL FOR Å LAGE DE ULTIMATE PRODUKTENE?

2016

Dette var året da søskenparet Marthe- og Fredrik Skogsrud slo hodene sammen rundt ideen om å starte et selskap, som skulle ha fokus på innovative matvarer. Ikke lenge etter kom barndomsvennen Olav på banen, og nå, utrustet med hver sin styrke, kunne de begynne å føle seg som et ordentlig firma. 


Et lite ett vel og merke, men ambisjonsnivået var upåklagelig. Mangelen på store investorer ble gjort opp for med dedikasjon og utholdenhet. Lidenskapen om å tilby optimal næring i farta, gjorde at de raskt fikk moment. Etter en periode med ringerunder til bønder, gårder, fabrikker og andre aktører, var det første store steget tatt.

2017

I 2017 ble eggehvite på flaske inngangsbilletten til markedet. Ikke bare et produkt vi selv benyttet i hverdagen, men et som var svært savnet. Etter ett år med telefonsamtaler, møter, forhandlinger og farting frem og tilbake, fikk vi svaret vi ventet på: 100% Ren Eggehvite fra Norske egg på flaske kunne endelig bli en realitet! 


I Mai mottok vi første pall med produkter, og begynte å selge via vår egen nettside. Det var da 3 mnd. holdbarhet på produktet, og vi måtte kvitte oss med omkring 3000 flasker. Salget måtte mao. ta av på kort tid - og det gjorde det også! Folk fikk nyss om det nye produktet og begynte å bestille opp. Vi pakket varer og sendte ut til hele landet. Smilene var store. Etterhvert kom noen av landets største leverandører innen kosthold og ernæring og ville selge produktet vårt videre.


Oktober var måneden da det virkelig gikk opp for oss hvor langt vi hadde kommet. Selveste Meny ville ha produktet vårt, og det i 130 butikker over hele landet! 

2018

2018 startet stille (før stormen), frem til vi fikk tatt et spennende møte med den neste store giganten: REMA1000. Reitan-gruppen ble etterhvert interesserte i produktet, og kort tid etter første møte var Eggehviten å finne i utvalgte REMA-butikker på Østlandet. 

2019

2019 startet sterkt med året hvor Ultimight skulle opp på et nytt nivå. Ved å bruke kunnskapen fra oppstartsårene, var det på tide å tenke utvikling og ekspansjon. Nye produkter, ny branding, ny hjemmeside og et tilspisset budskap - ja, rett og slett en overhauling


Året er bare halvveis gjennomført, men mye har skjedd, og året kommer til å bringe mange spennende nyheter. Og kanskje noen nye ultimate produkter? 

 

TEAM ULTIMIGHT

FREDRIK SKOGSRUD

Co-Founder & Daglig leder

Psykologi, eventyr, podcasts og minimalisme – i tillegg til å være en freelance skuespiller, er dette for tiden Fredriks pilarer. Fra å ha vært med på drømmen om et selskap som skulle hjelpe folk i en hektisk hverdag, gleder han seg til å fortsette og realisere Ultimights virkelige potensial.

 

MARTHE SKOGSRUD

Co-Founder & MARKEDSANSVARLIG

Etter endt utdanning i Internasjonal Markedsføring, Entreprenørskap og Innovasjon fra Singapore, bodde Marthe over en periode i Milano, Los Angeles og London. Her hentet hun masse inspirasjon innen mat og helse, som sådde frøet for å starte noe eget. Sammen med teamet gleder hun seg til fortsettelsen av å introdusere det norske folk for innovative matvarer, som bidrar til at vi kan være den beste utgaven av oss selv - både psykisk og fysisk!

 

OLAV LYSENSTØEN

Co-Founder

Med en brennende lidenskap for trening, kosthold og ernæring, og i en konstant søken på den ultimate sammensetningen for optimal prestasjon, fant Olav tidlig ut at et stort ønske i livet var å kunne dele denne lidenskapen med resten av verden. Gjennom Ultimight har dette blitt mulig, og med resten av temaet jobber han for å skape de ultimate produktene.

 

CHRISTIAN JOMARK

(SUPER-)MEDARBEIDER

En større gledespreder skal du lete lenge etter! Christian oser av humor, iver, pågangsmot og glede. Han er glad i trening, frisbeegolf og takker aldri nei til et (godt) tilbud. Med andre ord, den ultimate teamplayer!

ET NAVN MED MENING
Hva ligger bak Ultimight?

ULTIMATE

/ˈʌltɪmət/

The best achievable or imaginable of its kind.

MIGHTY

/ˈmʌɪti/

Possessing great and impressive power or strength.