DIN HANDLEKURV


Pris
ANT

TOTAL

0 kr Oppdater handlekurv

Fraktkostnader regnes ut i kassen.

Mer enn bare et produkt

Helt fra Ultimight kun var noen skisser på et tegnebrett, og frem til realiseringen av vårt første produkt, er det noen grunnleggende verdier som har vært med oss helt fra start.

Verdier som har guidet oss i utviklingen av et selskap som skal stå for noe mer; et selskap som skal utgjøre en forskjell; som skal utfordre, innovere og gi våre kunder en sunnere, bedre og enklere hverdag. 

Det er dette som har gjort at vi siden starten har jobbet målrettet med å definere og forme det vi idag kaller Ultimight DNA’et.

Dette er en sammensetning av verdier og prinsipper som danner fundamentet i Ultimight, og som holder oss ansvarlig i utviklingen av selskapet. Vårt DNA strekker seg gjennom hele selskapet og hjelper oss å definere alt fra selskapskultur, strategiske beslutninger, og til produktutvikling. 

Produktutvikling står sentralt i Ultimight sitt DNA, og består i hovedsak av tre prinsipper som danner grunnlaget for hvordan vi innoverer og utvikler alle våre produkter, og guider oss fra ide til ferdig produkt. Vi kaller de enkelt for Ultimight produktprinsipper. Det er disse prinsippene som sikrer at vi tar de riktige beslutningene når vi ser på et nytt produkt, eller produktområde. 

VÅRE 3 PRODUKTPRINSIPPER

Bærekraft – Står sentralt ved utvikling av produkter i Ultimight. Dette innebærer alt fra bedre utnyttelse av råvarer, miljøvennlig emballasje samt lokal produksjon.

I alle produkter vi utvikler er bærekraft en av de første områdene vi ser på. Dette gir våre kunder trygget i at ved å velge et Ultimight produkt har de allerede gjort et mer miljøbevisst valg, ift. Dyrevelferd, emballasje, verdikjede, co2 utslipp, o.l. 

Næringsinnhold – Og synlighet rundt hva produkter inneholder blir mer og mer viktig fremover. Vi er langt mer bevisst på hva vi får i oss og setter større krav til innovasjon og produksjon av bedre produkter. Dette ønsker Ultimight å være i spydspissen av!

Spesielt i Norge er vi så heldige å ha tilgang på enestående råvarer, og slik også muligheten for å kunne tilby det beste til våre kunder. Dette gir oss en unik anledning til å produsere innovative, spennende og bedre produkter til markedet.

Uslåelig smak - Vi kjenner til viktigheten av at produkter må smake godt. De fleste vil gjerne velge produkter med fokus på bærekraft og næringsinnhold, men dersom det ikke smaker godt, blir dette bare med tanken. Dette var vi selv skyldige i, og satte derfor tidlig et klart mål om at Ultimight sine produkter skal sørge for at dette ikke lenger trenge og være et kompromiss. 

Her syns vi alltid det er greit å nevne Ultimight Eggehvite som et godt eksempel.

Mange tenker nok “Uslåelig smak? Produktet smaker jo ingenting?”
Og det var akkurat dét som var riktig for dette produktet!

Eggehvite produktet er utviklet for å kunne tilsette og høyne proteininnholdet i enhver matrett med kvalitetsproteiner. Derfor var det helt nødvendig at det ikke tilsatte noen ekstra smak til retten, men kun gav et økt innhold av de beste proteinene! 

INNOVATIV OG MÅLRETTET UTVIKLING

Disse produktprinsippene er selve kjernen i alle produkter vi utvikler. Er det rom for en mer bærekraftig produksjon? Er det mulig og tilby bedre næringsinnhold? Kan vi gjøre alt dette og samtidig sikre en uslåelig smak? Eller for eggehviten sin del, ingen smak?

Dette er tøffe og krevende spørsmål og svare på, men de holder oss også ansvarlige i utviklingsprosessen og gir oss energi når alt virker umulig! 

Vi jobber kontinuerlig med utvikling av nye spennende produkter, og håper du vil være med oss på reisen videre! 

Hilsen alle oss i Ultimight familien. 


Legg igjen en kommentar